Klaus Riis hamstring stretch

Opvarmning Med Only Approved Supplements Atlet Klaus Riis

Klaus Riis hamstring stretch

IFBB Professional Bodybuilder and Only Approved Supplements athlete Klaus Riis' favorite inner core exercises

Only Approved Supplements atlet og IFBB professionel bodybuilder Klaus Riis har over 20 års erfaring i branchen inden for bodybuilding og fitness, og har til dato aldrig haft nogle alvorlige skader, der har haft en ufordelagtig virkning eller længerevarende negativ påvirkning på hverken sit helbred eller sin træning.

 

Klaus siger, at dette helt sikkert har noget at gøre med at han igennem alle sine år med træning, har sørget for at fokusere på sin mobilitet, og husket at få lavet nogle gode opvarmningsrutiner, hvor han har klargjort såvel sine muskler som sine led og sener til den træning, der nu måtte stå for døren:

 

"Jeg har altid troet fuldt og fast på, at opvarmning, vedligeholdelse af god mobilitet, træning af musklerne i maveregionen samt sørge for at man får lavet sin udstrækning, altsammen er enormt vigtigt at have styr på, hvis man vil holde sig sund og rask, blive ved med at opbygge muskelmasse på kontinuerlig basis, samt at sørge for at man kan gøre det hele over længere tid uden at skulle bekymre sig om skader mv."

 

Her er en video af Klaus' der giver et eksempel på, hvordan en typisk opvarmningsrutine kan se ud for ham inden en træning, hvor fokus ligger på at styrke netop de indre mavemuskler samt at forebygge smerter i den nedre del af ryggen:

 

  • Planken
  • Vakuumøvelse
  • Øvelser, hvor bækkenet tippes

 

Klaus siger i øvrigt også, at han udmærket godt kan forstå det og sætte sig ind i, at mange muligvis neglicerer denne del af træningen og ikke tænker, at det er særligt vigtigt - især hvis de er nye i sporten:

 

"Jeg havde det på nøjagtig samme måde, men i takt med at jeg blev ældre og mere erfaren, gik det op for mig, at det var ligeså vigtigt at tage nogle fridage fra træningen, at få noget kvalitetssøvn samt at sørge for at få lavet mine udstræk- og mobilitetsøvelser, som det var at træne og spise alle mine måltider mv., hvis jeg ville blive ved med at blive både større og stærkere, men også for at hjælpe mig selv til at opnå en længere karriere rent træningsmæssigt, hvis man ser på det fra et helbredsperspektiv. Det vigtigste er, at man sørger for at forebygge nogle evt. skader, så godt man overhovedet kan."