RING TIL OS (DA/DE/ENG)
+45 3699 7080
Indkøbskurv0Produkt(er)

Din indkøbskurv er tom.

Mille Sofie Rasmussen, DK

Efter

at have gennemgået et enormt imponerende vægttabsforløb, og bekæmpet såvel en depression som en angstlidelse, kan det med sikkerhed siges at Only Approved Supplements' atlet, Mille Sofie Rasmussen, ikke lige er sådan at stoppe.

Mille siger at fitness og bodybuilding har reddet hendes liv, og nu da har hun længe har gjort nok for at bevise over for sig selv og alle andre, at hun i dén grad besidder både den fysiske og den mentale styrke til at komme igennem en krævende forberedelse i tiden før en fysik konkurrence, er det svært at sætte ord på præcis hvor lys hendes fremtid ser ud.

Mille er 25 år gammel og bor i Vordingborg.

Hun træner i to forskellige centre; henholdsvis PMT Gym og MyGym. Hvis man spørger Mille, så er det vigtigste for hende, at kunne træne i et veludstyret center, hvor atmosfæren og menneskerne omkring hende også er motiverende og opløftende.

Hvad inspirerede dig til at begynde på din træning og i hvor lang tid har du gjort det nu?

"Jeg har været hende, der har startet slankekur i januar mindst 100 gange, men stoppede så altid 3-4 uger efter igen fordi jeg ikke fandt det hverken motiverende eller sjovt at træne - så jeg kørte død!"

"I år 2014 begyndte jeg så atter at træne som følge af et brud på et forhold samt flere år med både depression og social angst. Jeg begyndte egentlig at træne fordi det skulle være et frirum, og faktisk slet ikke for at tabe mig 10kg på en måned eller noget andet urealistisk. Pludselig havde den ene måned taget den anden, og jeg fandt en helt enorm ro i at træne."

"Jeg begyndte så alligevel at få resultater, som medførte at jeg blev mere selvsikker og følte langt mindre angst - hvilket jeg heldigvis fortsat meget sjældent mærker noget til idag - og jeg blev rent faktisk glad igen."

"Efterfølgende fik jeg mig sat for mål at stille op til en fysik konkurrence, for at bevise over for mig selv at jeg havde evnerne til at gennemføre noget, jeg satte mig for, og det gjorde jeg så! Idag kan jeg simpelthen ikke leve uden min træning, da den nok rent faktisk har reddet mig."

"På nuværende tidspunkt, har jeg trænet i omtrent 4,5 års tid."

Hvad er dit bedste minde fra én af dine konkurrencer, træninger mv.?

"Helt sikkert da jeg røg i første callout til DBFF Newcomers tilbage i 2017."

"Det var min allerførste konkurrence nogensinde, og mit eneste mål var som sagt blot at bevise over for mig selv, at jeg havde det i mig, det krævede at komme op og stå på scenen - så da jeg fandt ud af at jeg fik første callout, blev jeg så glad, at jeg græd så meget, at min mascara løb ned ad kinderne på mig under hele finalerunden."

"Da jeg fik en førsteplads til Burn Showdown på Færøerne sidste år, blev det også til et enormt godt minde. Jeg arbejdede rigtig hårdt i tiden op til den konkurrence."

Hvilken muskelgruppe er din favorit at træne og hvorfor?

"Ben. Uden tvivl. Jeg elsker at træne dem, og jeg føler mig generelt rigtig stærk under en god bentræning. Følelsen af at komme hjem, og være både godt træt og øm, er helt fantastisk efter sådan en træning."

"Bendagen er virkelig dagen, hvor man får lov at give alt, man har, og det er super fedt. Jeg elsker det."

Hvilken muskelgruppe kan du mindst lide at træne og hvorfor?

"Det er helt sikkert mave. Det er så kedeligt at træne mave.

"Hvornår har du sidst hørt nogen sige: jeg havde bare den fedeste mavetræning her den anden dag? Nej, vel? Det er der ikke nogen, der gør."

Hvordan ser dit nuværende træningsprogram ud, og kan du nævne nogle af dine yndlingsøvelser/-teknikker?

"Mit nuværende træningsprogram ser således ud:

  • Mandag: Baller og baglår
  • Tirsdag: Skuldre, triceps og mave
  • Onsdag: Ryg og biceps
  • Torsdag: Ben (fokus på forlår og baller)
  • Fredag: Skuldre, arme og mave
  • Lørdag: Skuldre
  • Søndag: træningsfri."

"Mine yndlingsøvelser er squats, dødløft (og variationer heraf), hip thrusts, frog pumps og glute bridges (ja, jeg er generelt ret vild med at træne baller)."

"Helt overordnet, så elsker jeg øvelser, hvor jeg føler mig stærk. Supersæt er også noget jeg virkelig synes godt om pga. den høje volumen, og jeg er også begyndt at implementere noget som fx muscle rounds mv. i min træning, for at holde en relativt høj volumen uden at gå på kompromis med intensiteten."

Hvad for noget musik lytter du til under træning?

"Når jeg laver mine power walks og bare cardio i det hele taget, lytter jeg oftest til forskellige podcasts for at få tiden til at gå lidt stærkere."

"Når jeg træner med vægte, kan jeg lide at lytte til alt lige fra Disneyfilm soundtracks til noget mere op-tempo-agtigt som fx trance. Det afhænger altid af hvad jeg lige har lyst til på dagen, men jeg finder altid noget, der giver mig god energi og får mig i humør til at give den gas."

Har du nogle yndlingsretter og hvordan gør du dine måltider smagfulde?

"Yndlingsretter - altså, hvis vi snakker cheat meals, så er det helt klart store og snaskede burgere, og sushi."

"Hvis det bare er almindelig diætmad, så er jeg faktisk ret simpel. Jeg kan ærligt talt godt lide ris og kylling. Jeg plejer at smide noget red curry paste og lidt light kokosmælk sammen med min kylling, og hvis jeg vil øge portionsstørrelsen på måltider med ris generelt, kan jeg godt lide at smide blomkålsris i mine almindelige ris, da det giver meget mere mad med meget få yderligere kalorier."

Ellers putter jeg bare altid nogle spicy krydderier på mit kød, og laver evt. nogle dressinger og tzatziki på noget skyr, som der kan bruges til."

Hvad er din værste vane?

"Jeg er ikke så forfærdelig god til rent faktisk at slappe af, når jeg har en fri- eller hviledag - elsker hvad jeg laver, så jeg arbejder generelt rigtig meget. Generelt kan jeg bare godt lide at have en masse at lave."

"Jeg tror at jeg helt klart burde være bedre til at gøre mig selv til en førsteprioritet, da jeg har en tendens til at glemme mig selv, hvis jeg kan hjælpe andre først."

Hvis du kunne gå tilbage og starte hele din fitnessrejse forfra, ville du så gøre noget anderledes og i så fald, hvad?

"Hvis jeg kunne gå tilbage og give en yngre version af mig selv et godt råd, ville jeg fortælle hende, at hun ikke skulle være bange for at stille spørgsmål, og mere specifikt; spørge andre om hjælp."

"Derudover tror jeg, at jeg ville få mig en god og troværdig træner lige fra starten af, således at jeg kunne være på rette spor med træning og kost mv. fra begyndelsen."

Færdiggør sætningen her: inden dette år slutter ...

"Inden dette år slutter, lover jeg, at jeg har opbygget en bedre fysik, som jeg kan fremvise til min næste konkurrence i efteråret 2019, og jeg vil også gøre min debut i Figure klassen."

"Jeg tør godt sige, at det virker urealistisk at det skal ske inden slutningen af dette år, men jeg vil gerne sætte det ud i verden, at min ambition er at gøre mig fortjent til mit IFBB pro kort inden udgangen af år 2020."

© Musclephoto

Kan du nævne nogle af dine yndlingskosttilskud?

"Jeg har min egen lille top 6 i forhold til kosttilskud:

  • 100% Whey Protein Professional (Chocolate Coconut smag) fra Scitec Nutrition
  • Essential Amino Matrix (Grapefrugt smag) fra Scitec Nutrition
  • Limitless Pre-workout fra Muscle Rage
  • CortiSolve fra MPA Supplements
  • NOS Bomb fra Muscle Rage
  • Water Cut fra Scitec Nutrition."

"Hvis jeg skulle nævne ét kosttilskud, som jeg aldrig ville være foruden, ville det nok være mit yndlings multivitamin/-mineral, som er Daily Vita-Min fra Scitec Nutrition."

"Jeg synes helt klart at alle bør tage et godt multivitamin/-mineral. Det er enormt vigtigt for at kunne bibeholde et godt helbred og en velfungerende krop, for hvis man end ikke har det, så får man aldrig de resultater, som man ønsker sig i forhold til selve fysikken."