RING TIL OS (DA/DE/ENG)
+45 3699 7080
Indkøbskurv0Produkt(er)

Din indkøbskurv er tom.

Mille Callesen Holm, DK

I

en ung alder af bare 21 år, har Only Approved Supplements' atlet Mille Callesen Holm allerede trænet i seks år, og også været på scenen som atlet på konkurrenceniveau op til flere gange.

I 2017 vandt Mille førstepladsen i Bikini Fitness klassen til Danmarksmesterskaberne i fitness og bodybuilding. Siden da, har hendes ambitioner som konkurrenceatlet kun steget til højere til vejrs, og det lader ikke til at der er noget, der kan stoppe den unge stjerne på sin rejse.

Mille er som sagt 21 år gammel, og bor i Holbæk med sin kæreste.

Hun træner i det lokale Go2Fitness center i Holbæk, og siger selv at hun vælger at være netop dér pga. den gode atmosfære, der er i centeret. Hun tilføjer yderligere, at hun bedst kan lide nyere centre, der ikke har så meget af den klassiske jernhule-atmosfære, og at hun godt kan lide at træne omkring almindelige motionister, da hun ikke ser sig selv og hendes træning som noget uordinært. Hun smiler, vinker og taler gerne med alle, hun møder på sin vej til træning."

Hvad inspirerede dig til at begynde på din træning og i hvor lang tid har du gjort det nu?

"Helt fra barns ben af, har jeg været en aktiv pige, men var aldrig rigtig god til nogen sport. Som teenager var jeg rigtig fascineret af bodybuilding og hvordan kroppen rent faktisk kunne se ud."

"I sjette klasse, tilmeldte jeg mig et fitnesshold på min folkeskoles ungdomsklub, hvor vi kunne gå i det lokale fitnesscenter 1-2 gange om ugen. Jeg blev ret vild me det lige fra starten af, især styrketræningsdelen, fremfor kredsløbstræning, som mange af de andre piger bedre kunne lide - tilmeldte mig så fitnesscenteret efterfølgende."

"Et år senere, stoppede jeg med at spille håndbold og begyndte istedet at træne 4-5 gange om ugen i fitnesscenteret. Da jeg så gik ud af folkeskolen, begyndte jeg virkelig at gå op i at strukturere min træning, og så en masse videoer på YouTube, hvorfra jeg fik inspirationen til mit træningsprogram."

"Som 17-årig, implementerede jeg kosten som en vigtig del, og jeg fik min første træner ca. ét år senere."

"Jeg har trænet i omegnen af seks års tid nu."

Hvad er dit bedste minde fra én af dine konkurrencer, træninger mv.?

© CBPhoto

"Mit bedste minde fra en konkurrence var helt klart da jeg vandt min første konkurrence nogensinde. Følelsen af at høre éns navn blive råbt ud som førstepladsen efter så mange ugers hårdt arbejde, var noget ganske specielt for mig."

"Det er svært at sætte ord på, så jeg lader det bare stå sådan."

Hvilken muskelgruppe er din favorit at træne og hvorfor?

"Skuldre og baller. Jeg kan ikke vælge én af dem over den anden som min favorit. Jeg elsker at træne lige netop disse to muskelgrupper, da jeg føler at de er det vigtigste for en bikini fitness pige som mig selv."

"Jeg arbejder i øvrigt også aktivt på at bygge mere masse på mine skuldre, for at forbedre X-ramme udseendet af min fysik til mine fremtidige konkurrencer."

Hvilken gruppe kan du mindst lide at træne og hvorfor?

"Det handler ikke så meget om at jeg ikke kan lide at træne den som sådan, men jeg har altid haft svært ved at opnå en god kontakt til musklerne i min ryg, så jeg ville snarere sige, at ryggen er den afdeling af min krop, som jeg har sværest ved at træne."

Hvordan ser dit nuværende træningsprogram ud, og kan du nævne nogle af dine yndlingsøvelser/-teknikker?

"Lige i øjeblikket, følger jeg et 6-dags træningssplit, hvor mit største fokuspunkt som sagt ligger på at bygge mine skuldre større."

"Selve programmet ser således ud:

  • Mandag: Bryst og skuldre
  • Tirsdag: Ryg, biceps og bagskuldre
  • Onsdag: Ben
  • Torsdag: Skuldre og triceps
  • Fredag: Ryg
  • Lørdag: Ben
  • Søndag: træningsfri."

"Min yndlingsøvelse er helt klart stivbenet dødløft. Hvis jeg fokuserer på at træne mine baglår i den øvelse, sørger jeg for at skubbe hofterne godt tilbage i den eksentriske del af bevægelsen, og forholde vægten på mine hæle hele tiden. Jeg forsøger også at holden musklerne spændte hele tiden, og ikke lade dem slappe af på noget tidspunkt."

"Hvis mit fokus ligger mere på ballerne i øvelsen, runder jeg min ryg bare en lille smule og sørger for at komme helt op til nulpunktet i toppen, hvor jeg klemmer musklerne i ballerne godt sammen, før jeg går langsomt ned igen for at lave endnu en gentagelse."

© CBPhoto

Hvad for noget musik lytter du til under træning?

"Det er rigtig forskelligt fra dag til dag/træning til træning."

"Jeg lytter til alt lige fra rock til remixes af pop sange mv. Bare der er en god rytme og det giver mig en god energi til at give den gas med vægtene, så lytter jeg glædeligt til det."

Har du nogle yndlingsretter og hvordan gør du dine måltider smagfulde?

"Jeg spiser meget sæsonpræget i forhold til mine frugter og grøntsager. Hvad selve madlavningen angår, sørger jeg bare for at skifte imellem mine kilder til protein samt mine grøntsager. Det er lidt forskelligt, hvordan jeg vælger at tilberede fødevarerne i køkkenet, og det gør jeg bevidst for at jeg ikke skal løbe sur i at spise det samme igen og igen."

"Kulhydrat- og fedtkilder er naturligvis også ting, jeg skifter frem og tilbage imellem, hvis jeg kan finde nogle, der har lignende makroernæringsprofiler - ellers justerer jeg bare det resterende af mine måltider, sådan at de passer ind."

"Hvis vi taler om diæt mad, så er jeg vild med kulhydratholdige madvarer, for at være ærlig; særligt frugter og havregrød. Når det handler om cheaet meals derimod, elsker jeg at spise sushi, men nogle gange kan jeg rent faktisk godt foretrække blot at spise havregrød med proteinpulver og bær. Jeg bruger 100% Whey Protein Professional fra Scitec Nutrition med kokonøddesmag."

Hvad er din værste vane?

"Jeg er meget perfektionistisk og hader følelsen af at jeg ikke lever op til de forventninger, som andre eller jeg selv stiller til mig."

"Derudover bliver jeg normalt heller aldrig sur, men istedet ked af det. Jeg er lidt af en tudeprinsesse, for at være helt ærlig, og særligt når jeg er på diæt (min stakkels kæreste - elsker dig!). Man hører ofte at folk har svært ved at styre deres temperament og har let ved at blive irriterede, når de er på diæt, men for mig, bliver det blot lettere at blive følelsemæssigt ramt af noget, og det kræver ikke så meget, førend jeg bliver ked af det."

Hvis du kunne gå tilbage og starte hele din fitnessrejse forfra, ville du så gøre noget anderledes og i så fald, hvad?

"Det kommer til at lyde vildt kliché-agtigt, men virkelig; selv hvis jeg fik chancen for at gøre det, så ville jeg ikke tage imod den. Jeg har helt bestemt lavet en fejl eller to i min tid, men jeg har uden tvivl også lært af dem."

"For mig, handler det om helheden af rejsen og alle de oplevelser, jeg har med i tasken, for det de ting, der har gjort mig til den, jeg er idag."

Færdiggør sætningen her: inden dette år slutter ...

"Inden dette år slutter, lover jeg at blive ved med at forholde mig loyal og støttende over for min elskede sponsor, Only Approved Supplements, og jeg vil også gerne hjælpe mere aktivt til, fx ved at arbejde med på messer osv."

".. og selvfølgelig stiler jeg også efter at kunne komme til at fremvise en meget bedre fysik til udgangen af 2019."

Kan du nævne nogle af dine yndlingskosttilskud?

"Jeg har et par stykker. CortiSolve fra MPA Supplements er et, som jeg i særdeleshed er vild med - fantastisk produkt til at holde stressen i skak med."

"Melatonin fra Scitec Nutrition er også et, jeg er rigtig glad for. Det hjælper mig til at opnå en dyb og rolig nattesøvn, sådan at jeg kan vågne og føle mig udhvilet og restitueret.

"Der er også nogle forskellige Life Extension produkter, som jeg rigtig godt kan lide, fx deres Mega EPA/DHA og Two-Per-Day Capsules. De er meget vigtige, hvis man vil være bibeholde et godt helbred, hvilket er noget, jeg personligt går højt op - og så kan jeg jo heller ikke glemme mit yndlingsproteinpulver; 100% Whey Protein Professional fra Scitec Nutrition."