RING TIL OS (DA/DE/ENG)
+45 3699 7080
Indkøbskurv0Produkt(er)

Din indkøbskurv er tom.

IFBB Pro Mathias Hald, DK

Da

vi spurgte ham omkring hans planer for dette år, sagde Mathias med et smil: før dette år slutter, vil jeg være et skridt tættere på mit mål med at stå på scenen til Mr. Olympia konkurrencen.

I 2018, vandt Only Approved Supplements' atlet, Mathias Hald Hansen, sit IFBB pro kort, ved at vinde overall titlen i Classic Physique klassen til Iron Rebel World Show stævnet i København. Herfra tog Mathias et kæmpe skridt ud i sin lyse fremtid.

Mathias er 26 år gammel og bor i Aalborg med sin kæreste, Sanne Mose Christensen.

Han træner i det eneste rigtige center, når man er på de kanter af det danske land, nemlig Gym & Fitness.

"Min værste vane ..."

Sushi! - Jeg kan helt sikkert ikke nægte at jeg er en fuldbyrdet synder, når det kommer til god sushi. Jeg kan godt lide, at man får noget lækkert mad, som egentlig ikke er så slemt rent næringsmæssigt, men at man samtidig også kommer væk fra hverdagens kost og diæt - ikke at min er kedelig, men I ved, hvad jeg mener. Selvom jeg er begyndt at tage min karriere meget alvorligt efter at have vundet mit pro kort, så værdsætter jeg stadig at kunne finde tid til at hygge mig med venner og familie enormt meget.

Jeg elsker at træne uanset hvad, men følelsen af et godt pump efter at have lagt en sushi buffet ned, er noget helt særligt. Alt salten og alle kulhydraterne, der flyder rundt i kroppen, giver musklerne et helt særligt look, og det ser super fedt ud, når der er godt med tryk på systemet på en bryst eller skulder træning (mine to yndlingsmuskelgrupper at træne).

Vi tog en tur til Gym & Fitness i Aalborg for at træne ben og læg, og selvom Mathias er en ret høj fyr på omkring 190 cm, har han stadigvæk et enormt imponerende understel, der hedder sig af nogle store og velproportionerede ben: de er helt klart ét af de allerstærkeste aspekter af hans fysik.

"Normalt træner jeg 6-7 dage om ugen, for jeg har et ret stort behov for at restituere samt et stort indtag af mad også (herunder også kosttilskud, selvfølgelig). Ryg, bryst, skuldre og ben bliver alle fordelt således at jeg kan træne dem rigtig hårdt én gang om ugen. Det bliver så sædvanligvis opfulgt af nogle lettere og mere pump-fokuserede træninger, hvor jeg træner knap så tungt. Arme og mave bliver drysset ind dér, hvor jeg nu engang finder det passende lige for mig. Det hele handler mest af alt om blot at lytte til sin krop - noget som har taget mig 12 år at lære igennem mange træninger og forskellige erfaringer", siger Mathias.

Da vi spurgte Mathias om, hvordan han formår at restituere og komme sig over alle de træninger og det pres, hans krop konstant ligger under, svarede han: "Jeg vil mene at der er flere forskellige faktorer, der spiller ind omkring min restitution. For eksempel er jeg holdt op med at arbejde det sted, hvor jeg var før jeg gjorde coaching til min fuldtidsbeskæftigelse. Ved at gøre det, har jeg fået mere tid til at skema- og planlægge tingene. Jeg elsker mit job, hvor jeg får mulighed for at hjælpe folk med alt lige fra træning til kost og kosttilskud mv."

Vi tænkte, at det muligvis kunne have interesse at høre, hvad Mathias gør for sig selv i forhold til forbrug af kosttilskud, og Mathias svarede at det rent faktisk var ret så enkelt: "Mange tror med garanti at der findes en eller anden magisk og hemmelig formular, men sandheden er bare at det gør der altså ikke. Jeg har styr på alle de helt grundlæggende ting: vitaminer, mineraler, omega-3 og et godt valleprotein isolat produkt også. I forhold til vitaminer og mineraler, kan jeg godt lide at bruge produkter fra Life Extension, da jeg mener at de er både troværdige og højkvalitets produkter, der endda også kommer til en rigtig fair pris. Jeg bruger desuden Scitec Nutrition proteinpulver, og det er helt klart også det bedst smagende, der kan fås på markedet, hvis man spørger mig."

"Jeg bruger ikke altid pre-workouts, men hvis jeg gør, så kan jeg godt lide at bruge noget rigtig stærkt, og det er som regel også kun hvis jeg enormt lav på energi. Jeg bruger normalt Limitless fra Muscle Rage, men kan godt finde på at skifte frem og tilbage mellem nogle forskellige varianter. Jeg sørger altid for at have spist et godt og solidt måltid inden træning, som ofte består af en hel del kulhydrater, og det gør jeg altid ca. en time inden træning. Under træning bruger jeg altid essentielle aminosyrer (EAA) og et letfordøjeligt kulhydratpulver såsom VITARGO eller Cluster Dextrin™, og netop denne kombination af produkter føler jeg personligt hjælper mig enormt meget med at opnå en god restitution."

"Efter træning får jeg altid min protein shake med nogle kulhydrater, der også er lette at fordøje, for at kickstarte maskineriet, der sætter restitutionen igang, så jeg hurtigt bliver klar til at komme tilbage og give den gas i centeret igen. Omkring en times tid senere, sørger jeg så for at få endnu et godt og solidt måltid. Når jeg er på diæt, 'gør jeg lidt rent' i min kost og bruger nogle mere komplekse former for kulhydrater, således at de holder lidt længere i systemet og giver mig noget mere vedvarende energi, når jeg ikke får nær så mange kalorier, men generelt set, har min krop brug for rigtig meget brændsel - noget som især er fordelagtigt på en diæt", siger Mathias.

"Hvis jeg skulle anbefale nogle produkter til læsrene derude, ville det være Amino Charge fra Scitec Nutrition, vitaminer og mineraler fra Life Extension og muligvis Glycobol® fra Yamamoto Nutrition. Ja ja, det er blandet landhandel med hensyn til mærker, men de passer rigtig godt sammen alligevel, synes jeg."