RING TIL OS (DA/DE/ENG)
+45 3699 7080
Indkøbskurv0Produkt(er)

Din indkøbskurv er tom.

IFBB Pro Klaus Myren Riis, DK

Efter

at være blevet én af de allerførste danskere til at ramme den internationale scene og vinde sit IFBB pro kort, har Only Approved Supplements' atlet, Klaus Myren Riis, uden tvivl cementeret sit navn i såvel den danske som den internationale fitness- og bodybuilding industri.

Klaus har mere end 20 års erfaring inden for sporten, og startede ud med at dyrke både kampsport og wrestling - hvilket også blev noget, han gjorde på professionelt niveau med tiden - før han gjorde coaching og bodybuilding til hans fuldtidsbeskæftigelse.

Klaus er i en alder af 31 år en gift mand, og bor sammen med sin kone i Valencia i Spanien.

Han træner i en lokal McFit, og siger at han gør pga. de rare folk, den overordnede gode stemning samt den høje kvalitet og brede udvalg af træningsudstyr i centeret.

Hvad inspirerede dig til at begynde på din træning og i hvor lang tid har du gjort det nu?

"Jeg startede sådan set med at dyrke taekwondo da jeg var otte år gammel. Senere begyndte jeg så at wrestle, som også blev til noget, jeg dyrkede på professionelt niveau, men jeg blev med tiden mere og mere grebet af vægttræningen, og sprang så for alvor ud i det da jeg var blevet omtrent 21 år."

"Alt i alt, har jeg trænet i 22 års tid efterhånden."

Hvad er dit bedste minde fra én af dine konkurrencer, træninger mv.?

"Mit bedste minde fra en konkurrence er helt klart fra da jeg konkurrerede i den Dominikanske Republik. De behandlede simpelthen bare alle os atleter så godt, og der var styr på alt til punkt og prikke fra arrangørernes side af. Jeg havde det super sjovt omme backstage sammen med alle de fantastiske og flotte atleter, og oplevelsen var alt i alt bare helt eminent for mig."

"Nå ja, og da jeg vandt dén konkurrence, slog jeg også nogle af de allerbedste amatør bodybuildere i Karibien, hvilket også betød at jeg kvalificerede mig til den konkurrence, som jeg senere vandt og fik mit IFBB pro kort ved. Dét er jeg meget stolt af den dag idag."

"Jeg er helt sikker på at folk siger, at de har en masse fantastiske minder fra træning, og det har jeg naturligvis også. Jeg kan slet ikke engang forklare, hvor mange vanvittige træninger jeg har haft igennem tiden, eller hvor mange gange jeg givet mig selv et skulderklap for at overvinde en udfordring, jeg havde sat for mig selv i træningscenteret. Der har virkelig været nogle gange, hvor jeg var hunderæd helt indtil at jeg fik løftet eller sættet klaret, og at stå tilbage med sådan en sejr er helt uvurderligt for mig."

"En anden ting er alle de fantastiske mennesker, som jeg har mødt, og alle de venner jeg har fået igennem alle disse år, hvilket er noget jeg er evigt taknemmelig for."

Hvilken muskelgruppe er din favorit at træne og hvorfor?

"Ben er noget jeg altid har elsket at træne, hvilket nok også er grunden til at min overkrop halter lidt den dag idag. Før jeg blev bidt af bodybuilding, elskede jeg bare at træne og at blive stærkere, hvilket jeg naturligvis også gør nu, men dengang handlede det så meget mere om bare at blive så stor og stærk som overhovedet muligt uden at fokusere særlig meget på den faktiske æstetik og symmetrien, som man gør i bodybuilding."

Hvilken gruppe kan du mindst lide at træne og hvorfor?

"Traps. Uden tvivl. Jeg træner dem aldrig."

"Jeg mener at de får rigeligt stimulering fra mine ryg- og skulder træninger, og så synes jeg i øvrigt at mine traps er helt fint udviklede, som højst sandsynligt udspringer fra alt det stærkmands- og wrestling træning jeg har lavet igennem årenes løb."

Hvordan ser dit nuværende træningsprogram ud, og kan du nævne nogle af dine yndlingsøvelser/-teknikker?

"Jeg forsøger at bytte lidt rundt på rækkefølgen af øvelser samt selve mit træningsprogram hver sjette eller ottende uge for at forhindre min krop i at tilpasse sig til det jeg laver. Efter min mening, så er de vigtigste aspekter inden for selve træningen, at holde intensiteten høj, men også rent faktisk at lytte aktivt til sin egen krop, hvilket er noget som jeg har skulle lære igennem mere end 20 år."

"De helt grundlæggende og basale øvelser virker altid med garanti, uden tvivl, men jeg tror helt klart også på at man skal finde ud af, hvordan man selv skal udføre dem for at de passer helt nøjagtig til éns egne behov."

"Et udkast til, hvordan en typisk træningsuge kunne se ud for mig, ville se således ud:

Dag 1: Bryst og skuldre + læg

Dag 2: Ryg og mave

Dag 3: Ben og læg

Dag 4: Træningsfri

Dag 5: Bryst og skuldre + læg

Dag 6: Arme og mave

Dag 7: Ben og læg

Dag 8: Træningsfri.

Gentag."

Hvad for noget musik lytter du til under træning?

"Når jeg træner, lytter jeg generelt til noget elektronisk musik eller reggeaton-agtigt, alt efter hvilket humør jeg er i."

"Når der virkelig skal flyttes på nogle kilo og det er tid til nogle rigtig hårde sæt, hvor intensiteten skal på banen, plejer jeg at skrue helt op for Disturbed - den virker hver gang!"

Har du nogle yndlingsretter og hvordan gør du dine måltider smagfulde?

"Hvis vi snakker cheat meals, så elsker jeg en stor, fed og fedtet burger med nogle fritter til, og så er jeg også helt vild med sushi (all-you-can-eat selvfølgelig)."

"Jeg har nogle forskellige, sjove opskrifter, som jeg laver for at gøre en diæt lidt mere tålelig og spændende. For eksempel har jeg en slags budding, som jeg laver af et frugt- og grøntsagserstatningspulver, et fiberprodukt og nogle aminosyrer. Det er ikke bare både sundt og nærende, men det er også helt utroligt lækkert og endda så godt som kaloriefrit. Det har reddet mig mere end én gang på en konkurrencediæt (latter)."

"En konkurrencediæt behøver aldrig at være kedelig. Det handler bare om at være kreativ med sin mad og sine måltider, og selvfølgelig også om ikke at være alt for kræsen. Man kan ikke være kræsen og en god bodybuilder på samme tid; den går simpelthen bare ikke! Nogle madvarer og måltider are bare supre lækre uden at man behøver at gøre det store ved dem i køkkenet, mens andre bare er dødkdelige selvom de virker fantastisk, når det handler om at komme i konkurrenceform."

Hvad er din værste vane?

"Min egen personlige værste vane kan siges at være lidt af en dør, der svinger begge veje, hvis man kan sige det sådan. Jeg har det ofte med at føle, at jeg aldrig laver nok eller gør det godt nok. Det er rigtig let for mig at komme til at 'over-gøre' og levere mere end hvad der forventes af mig. Det er vel bare ren og skær personlighed, tænker jeg."

"Hvad end det så handler om træning, at være på diæt, klientarbejde mv., så har jeg det altid som om at jeg kunne og burde gøre mere, selvom jeg også godt kan rose mig selv og være stolt af min formåen."

Hvis du kunne gå tilbage og starte hele din fitnessrejse forfra, ville du så gøre noget anderledes og i så fald, hvad?

"Hvis jeg blev budt chancen for at kunne gå tilbage i tiden og starte forfra eller gøre noget anderledes, så ville jeg ikke tage imod den, for jeg ville gøre absolut intet anderledes. Igennem mere end de 20 år, jeg har været en del af bodybuildingsporten og fitnessindustrien, har jeg formået at forholde mig sund og rask, for ikke at nævne lykkelig, succesful og skadesfri."

"Selvfølgelig laver man nogle fejl og får erfaringen med i bagagen hen ad vejen, men sådan skal det være, og det har da også været præcis sådan for mig. Hvis jeg har lavet en fejl, sætter jeg mig ned og evaluerer, hvad der gik galt, og tænker over, hvad jeg kan gøre for at undgå det i fremtiden."

"Jeg er super taknemmelig for al min erfaring, for det er jo dem, der har været med til at gøre mig til den person jeg er i dag."

Færdiggør sætningen her: inden dette år slutter ...

"Før år 2019 slutter, lover jeg at jeg vil vise Jer alle en helt ny, større og meget forbedret fysik."

"Jeg vil også gerne have det derud, at jeg lover at hjælpe flere folk med at opnå deres mål gennem min personlige og online træning."

"Jo bedre vi bliver og jo mere vi lærer, desto mere kan vi give tilbage i sidste ende."

Kan du nævne nogle af dine yndlingskosttilskud?

"Jeg kan i al fald nævne én særlig, som jeg aldrig vil være foruden, og det er Recovery fra Granite Suppements. Det er et produkt, som jeg har brugt lige siden at det kom på hylderne for nogle år siden. Kombinationen af essentielle aminosyrer, elektrolytter, forskellige og højt avancerede typer kulhydrater samt Ashwaghanda planteekstrakt er helt klart noget, som har hjulpet mig med min fremgang i den seneste tid, da det har forbedret min restitution betydeligt."

"Derudover kan jeg rigtig godt lide Health Stack pakkeløsningen fra MPA Supplements, der består af henholdsvis deres HeartSolve og CardioSolve. Jeg går helt enormt meget op i mit helbred og min velvære, og jeg ønsker naturligvis at leve et så langt og så sundt liv som overhovedet muligt, og derfor er disse to nogle produkter, som jeg bare ikke kan undvære at have i mit kosttilskudsarsenal. Jeg håber at folk lytter til mig, når jeg siger at man kun har én krop og derfor skal passe rigtig godt på den. Hvis kroppen ikke er sund og rask, og kører helt optimalt indeni, så kommer man aldrig til at opnå de resultater, som man ønsker at se udenpå."

"Endvidere mener jeg selvfølgelig også at alle bør tage et godt multivitamin/-mineralprodukt samt en kvalitets omega-3/fiskeolie produkt."

"Jeg elsker personligt Life Extensions produkter. De er høje i kvaliteten, og kommer både i de korrekte doser og til en fair pris."