Only Approved Supplements Danmark

RING TIL OS HVERDAGE 9-14
(+45) 3699 7080

Indkøbskurv0Produkt(er)

Din indkøbskurv er tom.

12 Tips Til At Holde Formen I Denne Jul

Dette års jul nærmer sig hastigt, og i år ingen undtagelse hvad angår dets ry for at være den tid på året, hvor folk har allermest tilbøjelighed til ikke blot at tilsidesætte deres mål med hensyn til fitness og sundhed, men også at tage et par ekstra kilo på. Det er en af de allermest travle helligdagssæsoner på året, og ofte er man tvunget til at springe sine træninger over, ikke at forberede sine måltider hjemmefra til dagen og vejen, at deltage i diverse sociale arrangementer, hvor man bestemt ikke spiser hverken sund eller diæt-venlig mad, og også at tage den nemme vej ud, når man skal have stillet sulten i løbet af dagen efterfølgende en julefrokost eller lign., som indbefatter at køre forbi den nærmeste fastfood restaurant. Generelt er folk af den opfattelse, at det primært er overspisning og dermed et overdrevent indtag af energi (kalorier), der er synderen hvad vægtforøgelse i juletiden angår, men det er ligeså meget det faktum, at de fleste også er langt mindre fysisk aktive i denne tid.

Som sagt, sætter folk ofte deres mål inden for fitness og sundhed til side i juletiden under den tro, at de simpelthen bare ikke har tiden til at følge disse mål til døren og efterleve deres vanlige rutiner. Herefter kommer den velkendte følelse af skyld samt det billede af én selv, der står og betragter de ekstra kilo, man har taget på sidebenene henover julen, i spejlet, og pludselig skrives den samme, gamle historie, der i øvrigt er ene og alene ansvarlig for, at vi ser så mange nye medlemmer i fitnesscentrene landet over, lige efter nytår er blevet fejret.

Det er vigtigt at huske på, at man rent faktisk sagtens kan både forholde sig sund og i form, samtidig med at man nyder juletiden og bruger sin tid sammen med sine nærmeste. Her er en række tips, der kan hjælpe dig godt på vej med dette:

Sådan Forholder Du Dig På Sporet Med Dine Mål Inden For Fitness & Sundhed I Denne Jul

1) Spis Før Du Forlader Huset

Hvis du følger en særlig kostplan eller har bestemte måltider, som du spiser til daglig, så sørg for at du spiser dem nøjagtig som du plejer. Behandl hver dag i julen som var den en hvilken som helst anden dag på året. Hvis du sørger for blot at spise dine måltider, som du plejer, vil dine chancer for at møde op til diverse sociale arrangementer med en voldsom sult og lyst til søde sager være betydeligt formindsket, dels fordi du allerede har spist og dermed bare ikke er særlig sulten, dels fordi du vil blive motiveret til at holde skansen og blive ved med at have gode madvaner gennem hele juletiden.

2) Vælg Dine Søde Sager Med Omhu

Det er vigtigt, at du sørger for at gå efter de søde sager, som mere eller mindre er sæsonbetingede for julen. Måske har du én eller to til tre forskellige slags søde sager, som du elsker at spise, men også ved, ikke er tilgængelige for dig i resten af årets løb. Sørg for at du udvælger én til tre forskellige slags julegodter, som du tillader dig selv at spise på moderat vis. På dén måde vil du uden tvivl have fået noget ud af at spise dem, da du ved, at du ikke kommer til at få dem i hele det næste år, og du vil også sørge for både at behandle sig selv godt samt at forholde dit kalorieindtag langt lavere, end hvis du blot gav dig selv fri leg med diverse slags slik og søde sager i juletiden.

3) Undgå At Springe Måltider Over

Som det blev nævnt i de første tip på denne liste, er det vigtigt, at du sørger for ikke at springe nogle af dine daglige måltider over; især ikke din morgenmad. Det kan måske virke ganske fristende at møde op til et socialt arrangement hvori der indgår spisning af julemad, og blot gå med logikken om at "hvis jeg ikke har spist noget andet mad og så kun spiser julemad idag, så gør det ikke så meget", men det fungerer desværre bare aldrig således.

4) Drik Med Omtanke

Flydende kalorier er altid en fjende af værste skuffe, og særligt i juletiden, da disse let kan betragtes som en hensigtmæssig substitution for diverse godter og søde sager. Det er alt for let at drikke sig til flere kalorier, end hvad man ville have indtaget, hvis man blot spiste søde sager, ved at mætte sig med sodavand, juice og/eller andre læskedrikke, og dermed er dette en af de allerværste faldgruber ved juletiden. Særligt gælder det også for folk, hvis' primære mål er muskelopbygning, at man ikke bør overindtage alkohol, da det forringer proteinsyntese og dermed også restitution, som i sidste ende kan sætte éns fremgang markant tilbage.

5) Sørg For At Holde Dig Fysisk Aktiv

Det er klart, at det mest optimale scenarie ville være, at du blot udførte din(e) sædvanlige træningsrutine(r) i løbet af hele din jul, men af erfaringsmæssige årsager, kan dette simpelthen bare blive umuligt - selv for den bedste atlet! Når dette så sker, så sørg for at gøre dit allerbedste, for at komme det til livs: gå mere, end du ellers ville, parker din bil et godt stykke væk fra hvor du skal hen, og tag trappen i stedet for elevatoren, når muligheden byder sig. Det handler kort sagt blot om at tage nogle sunde og fornuftige valg.

6) Kom Op Af Sofaen Og Ud Af Huset

Gør dit bedste for at gøre din jul til noget, hvori familien indgår, og forsøg at planlægge udendørs aktiviteter, hvor alle kan deltage. Noget så enkelt som en fælles gåtur i parken eller ned gennem byen for at se juledekorationerne, kan gøre underværker. Hvis du kan komme afsted med det, kan du også arrangere en kælketur, en sneboldkamp, eller blot at tage børnene med over på legepladsen, således at det fysiske aktivitetsniveau forbliver højt og dermed forbedrer dine chancer for at forbrænde nogle flere kalorier, samtidig med at hele familien er involveret og du undgår at lyde som fitness-tossen, der ikke har et øjebliks ro (end ikke under juletiden!).

7) Undgå Så Vidt Muligt At Springe Træningspas Over

Naturligvis bør du altid sigte mest muligt efter at få gennemført dine sædvanlige træninger, for at holde på den form, som du går og arbejder så hårdt for. Sørg også for at gøre nytte af den ekstra mad, som du spiser til jul. Din krop vil have flere lagrede kalorier og dermed også mere energi til rådighed, så hvorfor ikke forsøge at løfte lidt tungere vægte eller blot bruge lidt ekstra tid på løbebåndet, nu hvor omstændighederne taler for det? Rent faktisk er det sådan, at hvis man træner lige inden man indtager et stort måltid, vil kroppen være bedre i stand til at udnytte den næring og de kalorier, som maden indeholder, da musklerne er blevet tømt for energi under træningen. Hvis du kan og har mulighed for, så find et fitnesscenter, der ikke har lukket, og få trænet inden du sætter dig ned med familien og spiser et godt måltid mad til jul.

8) Sæt Dig Nogle Realistiske Mål

Vær realistisk med dig selv. Hvis du ved, at din jul i år simpelthen bare bliver så hektisk, at du ikke kommer til at kunne få trænet nøjagtig som du plejer, så sæt da nogle realistiske mål for dig selv omkring din træning. En god tommelfingerregel kunne fx være at lave minimum en halv times fysisk aktivitet hver dag, hvad end det så er kardiovaskulær- eller vægttræning. Sørg blot for at give dig selv et absolut minimum hvad din fysiske aktivitet angår, og vær ej heller bange for at prøve noget nyt, for at opnå dette. Det kunne fx være at hvile mindre imellem dine sæt, når du træner med vægtene, eller at skifte din normale cardio/motionstræning ud med HIIT cardio, hvor man yder sit ypperste i korte perioder ad gangen, hviler lidt og gentager. På den måde vil du ikke blot spare tid, men også forholde din puls høj under hele træningen og dermed også forbedrer dine chancer for at forbrænde nogle flere kalorier imens du træner.

9) Spis Mindre Og Oftere

Dette blev også nævnt i både tip nummer et og to; sørg for at indtage nogle mindre og mere frekvente måltider i løbet af dagen, inden du skal til det store festmåltid med dine venner eller familien. Du kunne fx også sørge for at alle dine måltider udover det store julemåltid kun indeholder protein og fedt, og dermed spare nogle kalorier op, så du ikke skal være bange for at nyde det store måltid senere på dagen. Sørg også for at spise ét til to små og kulhydratfattige måltider efter det store julemåltid, og gå gerne en tur inden du skal i seng om aftenen.

10) Sørg For At Drikke Rigeligt Med Væske

At drikke rigeligt med væske (vand) sørger for at du ikke bliver dehydreret og har endvidere også en vis mættende effekt, som kan hjælpe med at sørge for, at du ikke indtager en overdrevet mængde kalorier, når du skal spise store julemåltider. En god regel at rette sig efter, er at huske på, at mere vand ind er lig med mere vand ud. Hvis du sørger for at drikke rigeligt med væske i løbet af dagen (som regel er 1 1/2 - 2 liter tilstrækkeligt), vil dine chancer for at overspise og føle dig oppustet pga. en stor mængde af tilbageholdt væske, formindskes markant.

11) Prioriter Dine Træninger

En god strategi til at sørge for at du rent faktisk får gennemført dine træninger, er at få dem overstået tidligere på dagen, hvor dem, der ellers ville sige "Helt ærligt.. Det er jo jul! Nyd nu livet lidt!", stadig ligger og sover. Hvis du kan klare det, så lav evt. din cardio/motionstræning om morgenen, og få trænet med vægte lidt senere på dagen, inden det er tid til at deltage i det sociale arrangement og spise julemad med venner og/eller familie.

12) Nyd Livet

Ja, det lyder måske sjovt at sige det lige efter det forrige tip, men det er nu engang bare jul. Nyd livet. Brug tiden med dine nærmeste og sørg for at du får spist noget af det mad, som du så godt kan lide og ikke får normalt. Sørg altid for at dine mål med såvel træning som kost er realistiske - særligt ved højtider som jul - således at hvis du nu ikke helt får mødt dem allesammen til punkt og prikke, behøver du ikke at trøstespise og få dig selv sat i en ond cirkel, der kan gentages næste år eller blot til næste højtid.

Bonus Tips Til At Maksimere Dine Mål Med Fitness og Sundhed I Denne Jul

Vi har her samlet en lille række kosttilskud, som muligvis kan hjælpe dig med at få allermest ud af dine planer med at holde formen henover jul i år:

- Yamamoto Nutrition - "Termoned"

"Termoned" fra Yamamoto Nutrition indeholder koffein, vitaminer og forskellige naturlige planteekstrakter. Det er en let og bekvem måde hvorpå man kan sørge for at holde styr på vægten, holde appetitten i skak og booste energiniveauer, således at man kan forblive fysisk aktiv henover julen. Tag et kig på produktet inde hos Only-Approved lige her.

- Life Extension - "Waist Line Control"

Life Extensions "Waist Line Control" indeholder et særligt peptidkompleks, der muligvis er svaret for dig, hvis du leder efter en nem måde hvorpå du kan holde appetitten og dermed også kalorieindtaget i skak henover julen. Se nærmere på produktet inde hos Only-Approved lige her.

- Scitec Nutrition - "Essential Amino Matrix"

"Essential Amino Matrix" fra Scitec Nutrition er ét af vores allerbedst sælgende produkter med indhold af essentielle aminosyrer, og det har derudover også en helt fantastisk lækker smag. Dette kan være en hjælp, hvis man ved at man ellers blev nød til at substituere sodavand eller andre sukkerholdige læskedrikke for slik og søde sager, da produktet ikke indeholder de kalorier, som disse læskedrikke gør. Hop sukkerholdige drikkevarer over og nyd den lækre smag af en portion essentielle aminosyrer, hvilket i øvrigt også er en god idé at indtage, hvis éns julemad ikke indeholder en særlig stor mængde protein. Kig nærmere på produktet inde hos Only-Approved lige her.

- Scitec Nutrition - "Proteinissimo Prime"

Denne protein bar er uden tvivl den allermest smagfulde og lækre, vi tilbyder. Der findes kort sagt ingen bedre måde hvorpå man kan substituere slik og søde sager, forblive på sporet med hensyn til sine proteinbehov i løbet af dagen, og samtidig også stadig tilfredsstille sin søde tand, end at sætte tænderne i en nærende protein bar, med peanut butter og chokoladesmag. Tag et nærmere kig på produktet hos Only-Approved lige her.

Fra alle os hos Only Approved Supplements, håber vi, at denne artikel kunne hjælpe, og at alle Jer derude får både en rigtig god juleaften samt et festligt og sikkert nytår.